perjantai 3. huhtikuuta 2015

Kemin Jokke ja rusinat talteen!

Pullat pellillä (Foto: Kotikokki.net)




Kemin Jokke alias Jorma Heikkinen (s. -43)  availee TV7 -lehden haastattelussa rosoista tietään. Nuori, kotonaan kovia kokenut poika pakeni onneaan etsimään merille, sekaantui viinaan enemmän kuin järki ja kunto salli, joutui laivalla tappeluun ja sitä tietä uralta ulos. Tavalliset maakravun hommat eivät  onnistuneet, avioliittokin meni ns. päreiksi, koska alkoholi veti  lujaa viinaa kiskovaa miestä.





Foto: Wikipedia


Monet lähtivät 1970-luvulla meiltä Ruotsiin. Myös Kemin Joken reissut johtivat ensin Tukholmaan ja sitten kaupungin alamaailmaan. Viinan rinnalle ilmestyivät  huumeet. Huumeiden myötä seurasi vankila. Silakat, makkarat, kaljat, viinit, viinat, mömmöt ja huumeet kuitannut Kemin Jokke löysi uutta "pullakirkossa" v. 1978. Sinne hänet talutettiin kavereiden voimin ja kokonaan uskonsa Jumalaan heivannut sekakäyttäjä löysi pullakirkosta Jumalan ja Jeesuksen. Hänen puolestaan rukoiltiin ja tästä rappeutumisen viimeisestä pisteestä pompahti esille nousukäyrä. Kemin Jokke sai innon etsiä muita syntisiä ja niin hänestä tuli tunnettu evankelista. Kemin Jokelta olen poiminut tähän muutaman avainajatuksen huumeiden ja viinan kanssa nyt leikkiville ja jo tosimiehille(naisillekin).

"Aineiden käyttö tuo aina mukanaan rikollisuuden, sillä jostain täytyy saada rahaa. Seuraavaksi oli edessä vankila, jonka jälkeen alkoi sama kierre uudestaan: alkoholi, huumeet, rikokset, pakkohoidot ja taas vankila. "

"Minulla ei ollut enää mitään toivoa. Lääkäritkin sanoivat, ettei minua voi enää auttaa. Terveys oli mennyt. En kyennyt edes kävelemään, vaan kaverit taluttivat minua paikasta toiseen. Luulin kuolevani."

"Ajattele, kuinka rikkinäinen mies minä olin. Hyvä etten kiivennyt seinille alkuaikoina. Jumalan rakkaus ja sana ja uskovien keskinäinen yhteys ovat eheyttäneet minua. "

"Olen saanut nähdä, kuinka ihmiset muuttuvat ja sairaat paranevat. Se on todellista evankeliumia. Enhän minä olisi jaksanut olla kolmekymmentäkolme vuotta evankelistana, jos mitään ei tapahtuisi. Olisin lopettanut aikoja sitten."

Uskoontulon jälkeen Kemin Jokke muuten avioitui Sirkun kanssa ja on sittemmin  "isäköitynyt" peräti neljästi.

Koko tarinan voit lukea julkaisusta: TV7 Uutiset 2/2012




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti